Ogólne warunki handlowe
Poniższe warunki sprzedaży i dostawy mają zastosowanie do wszystkich zakupów realizowanych w dowolnym sklepie internetowym Rito lub z dostawą na terenie Polski. Prosimy postępować zgodnie z instrukcjami w zakresie ogólnych warunków handlowych na stronie Rito.pl.
Telefon: +48 22 185 77 65
E-mail: info@rito.pl
Wszystkie umowy kupna w sklepie internetowym Rito.pl muszą być sporządzone w języku angielskim.
Klienci prywatni dokonujący zakupów w sklepie internetowym Rito mają prawo do zwrotu zakupionych produktów. Zwroty nie przysługują handlowcom, firmom, instytucjom itp.
Płatności
Akceptujemy płatności następującymi kartami debetowymi/kredytowymi: Visa, MasterCard, Maestro. Podczas składania zamówienia pieniądze są blokowane na Twoim koncie. Gdy zamówienie zostanie wysłane, transakcja dochodzi do skutku.
Jeśli klient wybierze częściową dostawę w przypadku zamówień oczekujących, Rito pobiera pełną kwotę z góry, gdy większość zamówionych produktów została już wysłana.
Ceny
Zakup jest fakturowany po cenie zarejestrowanej na stronie internetowej w dniu złożenia zamówienia. Ceny często zmieniają się z dnia na dzień.
Dostawa
Zamówienie złożone do godziny 17:00 w dowolny dzień roboczy jest wysyłane tego samego dnia. Jeśli zamówienie zostało złożone w piątek, nowy skan może być widoczny na trackingu dopiero w najbliższy poniedziałek, ponieważ większość przewoźników nie pracuje w weekendy. Standardowy czas dostawy wynosi 4-7 dni roboczych. Czas dostawy wyświetlany jest przy produkcie. Gdy produktu nie ma w magazynie w żądanej ilości, kontaktujemy się z klientem następnego dnia roboczego, aby poinformować go o przewidywanym czasie dostawy. Proszę zwrócić uwagę, że niektóre produkty, których dostawa trwa kilka dni dłużej, to tkaniny lub artykuły znajdujące się w innym magazynie. Wszelkie tego typu informacje zawsze podajemy przy produktach.
W przypadku zamówienia produktu, którego nie ma na stanie w magazynie, kontaktujemy się z klientem, jak tylko przesyłka zostanie nadana. Klient ma możliwość wymiany dowolnego produktu na inny w tej samej cenie, czekając na ponowne pojawienie się produktu w magazynie lub przyjęcie zwrotu.
Wszystkie ceny podane są w polskich złotych (PLN). Należy pamiętać, że cena pojedynczego artykułu nie zawiera kosztów transportu. Klient wybiera sposób dostawy na końcowym etapie zakupu.
Wysyłamy do wszystkich krajów w UE.
Klient otrzymuje wiadomość e-mail od Rito, gdy produkty są wysyłane z magazynu.
Do krajów spoza UE: Wysyłamy produkty zwolnione z podatku w wybranych krajach poza UE. Oznacza to, że klienci spoza UE mogą zostać obciążeni podatkami i opłatami celnymi. Klient jest odpowiedzialny za zapoznanie się z obowiązującym w danym kraju prawem.
Jeśli nie otrzymałeś przesyłki, a firma kurierska twierdzi, że ją dostarczyła, niezwłocznie się z nami skontaktuj.
Z firmą kurierską należy skontaktować się w ciągu 7 dni, gdyż jest to termin na sprawdzenie przez nią miejsca pobytu przesyłki.
Czy Twoje produkty były uszkodzone w chwili dostarczenia?
W naszym magazynie dokładamy wszelkich starań, aby produkty trafiały do klientów w stanie nienaruszonym. Jeśli otrzymasz uszkodzony produkt, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Skontaktuj się z nami w ciągu 3 dni, wysyłając e-maila na adres info@rito.pl z następującymi informacjami:
- Zdjęcie całej zewnętrznej części opakowania, na którym widoczna jest etykieta
- Zdjęcie od góry otwartego opakowania, na którym wyraźnie widać zawartość i wewnętrzne wypełnienie paczki
- Zdjęcie wszystkich rodzajów wewnętrznego wypełnienia paczki
- Zdjęcia uszkodzonej zawartości
Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abyś był zadowolony z zamówienia.
Bez ograniczeń na zwrot
Dopuszczamy możliwość zwrotu produktu w ciągu bez ograniczeń od daty dostarczenia, pod warunkiem, że produkt znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w stanie nienaruszonym. W zamian za to klient pokrywa koszty wysyłki.
Jeśli uznamy, że produkt śmierdzi dymem papierosowym, oparami kuchennymi, pleśnią lub jest uszkodzony w inny sposób, zastrzegamy sobie prawo do pomniejszenia zwracanej kwoty. Chcąc zwrócić produkt klient pokrywa koszty wysyłki.
Zwroty nie mają wpływu na ustawowe prawo klienta do rezygnacji z zakupu. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
Przy wymianie produktu i zwrocie produktu obowiązuje taka sama procedura. Zakupiony przedmiot należy odesłać na nasz adres, a po otrzymaniu zwracanego przedmiotu i zatwierdzeniu zwrotu, w ciągu kilku dni wartość zakupu zostanie zwrócona na Twoją kartę kredytową. Jeśli chcesz produkt w innym rozmiarze/kolorze, złóż nowe zamówienie na www.rito.pl. Koszty przesyłki zwrotnej musisz pokryć we własnym zakresie.
*W przypadku zwrotu zamówień starszych niż 180 dni nie możemy zwrócić pieniędzy, zamiast tego otrzymasz voucher.
*Przedmioty zakupione przed 14-12-2022 nie są objęte polityką nieograniczonych zwrotów, ponieważ zostały zakupione na poprzednich warunkach handlowych.
Anulowanie zamówień
Jak korzystać z anulowania zamówień
Klient może zrezygnować z zakupu, informując nas o tym telefonicznie lub e-mailem (info@rito.pl). Klient ma obowiązek poinformować Rito o odmowie przyjęcia przesyłki przy odbiorze.
Termin rezygnacji jest dotrzymany, jeżeli klient poinformuje o rezygnacji przed jego upływem.
Zwrot pieniędzy
Gdy klient rezygnuje z zakupu, zwracamy całkowitą kwotę zamówienia wraz z kosztami wysyłki. Jeśli klient rezygnuje z części zamówienia, zwracamy tylko kwotę zakupu zwróconych produktów.
Zazwyczaj czas oczekiwania na zwrot pieniędzy wynosi do 10 dni roboczych.
Jeśli klient wybrał formę dostawy droższą niż najtańsza forma dostawy, którą możemy zaoferować, nie otrzymuje on wynikającej z tego różnicy.
Zwrotu kwoty dokonujemy bez zbędnej zwłoki, co najmniej w ciągu 14 dni roboczych od dnia, w którym otrzymaliśmy od klienta oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub przesłania przez klienta dokumentacji zwrotu produktów.
Zwroty należności dokonywane są przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient przy pierwotnej transakcji, chyba że podał on inne dane. W żadnym wypadku klient nie ponosi żadnych opłat.
Testowanie produktu i pakowanie
Klient ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości produktu spowodowane wykorzystaniem produktu w innym celu niż jego pierwotne funkcje lub właściwości wynikające z opisu produktu lub instrukcji obsługi.
Klient ma prawo obejrzeć produkt jak w sklepie, ale nie może go używać. Jeśli produkt był używany, od zwracanej kwoty odliczamy utratę wartości. Jeśli produkt nie ma już wartości handlowej, kwota nie zostanie zwrócona.
Pamiętaj, że włóczki i inne akcesoria przesiąknięte dymem papierosowym, oparami kuchennymi lub zapachem pleśni nie mogą być sprzedane ponownie, a więc produkty takie nie mają żadnej wartości handlowej.
Uprzejmie prosimy naszych klientów, aby zwracali produkty w oryginalnym opakowaniu. Przy zwrocie klient powinien upewnić się, że produkt jest odpowiednio zapakowany. Klient przejmuje odpowiedzialność za produkty do momentu ich otrzymania przez nas. Klient musi zachować wszelkie pokwitowania wraz z numerem śledzenia przesyłki.
Gwarancja na produkt - coś nie tak z produktem?
Klient ma 6 lat od momentu dostawy na złożenie reklamacji z powodu brakujących części lub wad. W tym celu należy skontaktować się z nami drogą mailową: info@rito.pl lub telefonicznie +48 22 185 77 65.
Klient będzie poproszony o dokładne opisanie problemu, a także przedstawienie zdjęć wad lub brakujących części, zanim odeśle wadliwy produkt. Jeśli roszczenie gwarancyjne jest uzasadnione i istnieje dokumentacja przesyłki, zwrócimy koszty transportu.
Pamiętaj, aby odpowiednio zapakować produkt. Zachowaj potwierdzenie nadania przesyłki wraz z informacją o kosztach transportu i numerem śledzenia (Track and Trace).
Roszczenie gwarancyjne produktu musi nastąpić w rozsądnym czasie po otrzymaniu produktu, a klient jest zobowiązany do sprawdzenia produktu tak szybko, jak to możliwe.
Odwołania i skargi
Spór pomiędzy Rito a klientem w zakresie rozpatrywania reklamacji może wiązać się z koniecznością złożenia skargi na internetowej platformie ODR. Jest to szczególnie przydatne dla konsumentów mieszkających w innych krajach europejskich. Skargi prosimy zamieszczać tutaj: http://ec.europa.eu/odr. W przypadku wysyłania reklamacji prosimy o korzystanie z naszego adresu e-mail: info@rito.pl